Forum Studentów Budownictwa Strona Główna Forum Studentów Budownictwa
Forum zrzeszające studentów budownictwa i studentów inżynierii środowiska

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Najnowsze technologie w budowie domku
Autor Wiadomość
Sebo.PL
technik

Wysłany: 2016-08-08, 12:52   Najnowsze technologie w budowie domku

Właśnie zostałem właścicielem działki budowlanej.
Teraz, chciałbym się zorientować w trendach technologicznych, które warto wziąć pod uwagę przymierzając się do budowy.
Jako że też jestem inżynierem i wiem, że w każdej dziedzinie da się w pewnym stopniu przewidzieć (chociażby przewidywania Nistep, czy innych instytucji naukowych zajmujących się foresightem).

Dla lepszego zobrazowania o co mi chodzi podam przykład, który powinien wiele wyjaśnić:
Jeszcze niedawno można było usłyszeć o wynalazku Olgi Malinkiewicz, która zgłosiła patent na farbę przekształcającą pomalowane nią powierzchnie w ogniwa fotowoltaiczne.
Owszem, zanim puszkę tego wynalazku będziemy mogli zakupić w sklepie budowlanym minie jeszcze trochę czasu... jednak już wiemy, że za jakiś czas to nastąpi. Dlatego już teraz możemy budować domy lepiej przygotowane na tą technologię i np tak ukierować dach i pokryć go w taki sposób by przygotowanemu mieszkańcowi pozostało już tylko zakupić odpowiednią ilość puszek i wysłać ekipę, która go pomaluje.

Wiem, że to jeden przykład... Liczę jednak, że wy jako osoby bardziej siedzące w branży pewnie będziecie mogli wymienić ich o wiele więcej (ja sam przeglądając już dostępne technologie zauważyłem nie mało ciekawych, o których sam bym nie pomyślał gdy jakiś czas temu budowali się moi rodzice: np prefabrykaty keramzytowe, płyta fundamentowa, zbrojenie nieżelazne).

Oczywiście w niektórych względach nie ma co się zbyt wybijać i lepiej trzymać się ponadczasowej klasyki.
Liczę jednak, że wskarzecie mi co jest warte uwagi.

Profesor Belka