Wspierają:

     

 

 

 

Ostatnie Komentarze

Główna arrow Ciekawe Inwestycje w Polsce arrow Most Północny w Warszawie
       
Most Północny w Warszawie Utwórz PDF Drukuj
Redaktor: Administrator   
31.10.2011.

http://mostpolnocny.warszawa.pl/wp-content/gallery/20110712_1/20110712_14_zbrojenie-odcinka-nurtowego-konstrukcji-m2.jpg21 kwietnia 2009  Wojewoda Mazowiecki wydał pozwolenie na budowę trasy i mostu Północnego na odcinku od ul. Pułkowej do ul. Modlińskiej z rygorem natychmiastowej wykonalności.

Odcinek trasy o długości 3,4 km wraz z przeprawą mostową powstanie w  32 miesiące. Koszt budowy wyniesie 976 618 384 zł. Pierwszym zadaniem wykonawcy było sporządzanie harmonogramu prac oraz projektu organizacji ruchu. Kierowcy zyskają nowy, wygodny przejazd, a rowerzyści kolejną trasę rowerową, która przybliży ich do Puszczy Kampinoskiej. Osoby korzystające z komunikacji miejskiej będa mogły szybko i komfortowo dostać się do stacji metra na Młocinach.


Prace realizuje międzynarodowe konsorcjum, którego liderem jest Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych Pol-Aqua z Piaseczna. Partnerami przedsięwzięcia są:

  • Sando Budownictwo Polska z Warszawy,
  • Construcciones Sanchez Dominigues - Sando z Madryt,
  • Kromiss - Bis z Częstochowy.

 

W ramach podpisanej umowy wybudowana zostanie trasa o parametrach drogi głównej ruchu przyspieszonego, zapewniająca kierowcom w podstawowym przekroju po trzy pasy ruchu w każdym kierunku. Przebudowane  także będą drogi sąsiadujące z trasą oraz wybudowane ciągi pieszo-rowerowe oraz ekrany akustyczne. Projekt przewiduje budowę 3 sygnalizacji świetlnych oraz oświetlenia ulicznego. Powstanie również trasa tramwajowa o łącznej długości 3800 m. Prace uwzględnią także przebudowę całej infrastruktury podziemnej, znajdującej się w rejonie trasy.

Przeprawa mostowa będzie miała długość ok. 795m. Konstrukcyjnie złożą się na nią trzy niezależne obiekty inżynierskie:

  • jezdnia północna,
  • jezdnia południowa,
  • trasa tramwajowa wraz z ciągiem rowerowo-pieszym

 

Wszystkie o konstrukcji stalowej zespolonej, posadowione na palach o średnicy 150 cm.. Najdłuższe z 10 przęseł mostu, nurtowe, będzie miało 160 m. Dwie podpory mostu znajdą się w nurcie rzeki, pozostałe będą częściowo na terenach zalewowych. Nad podporą nurtową wysokość konstrukcji wyniesie ponad 9 m.

Węzeł Pułkowa na lewym brzegu Wisły składał się będzie z 10 wiaduktów drogowych, kładki dla pieszych i 9 murów oporowych. Węzeł Modlińska na prawym brzegu rzeki to 5 wiaduktów posadowionych na palach i 9 murów oporowych.

Most w liczbach:

  • łączna długość 15 wiaduktów -ok. 1030 m, o rozpiętości od 17 m do 23 m
  • łączna długość 18 ścian oporowych –ok. 2500 m, o wysokości od 1,4 m do 9,3 m
  • do budowy obiektów zostanie użyte ok. 120 tys. m3 betonu, ok. 14 tys. ton stali zbrojeniowej i 10 400 ton stali konstrukcyjnej
  • całkowity ciężar konstrukcji stalowej mostu to około 9,4 tys. t
  • łączna długość chodników dla pieszych wyniesie ok. 8,3 km, ścieżek rowerowych 6,1 km.

 

Budowa Mostu Północnego szczególnie ucieszy mieszkańców Białołęki, do tej pory skazanych na
korki na moście Grota-Roweckiego i drogach dojazdowych do niego. To jedyna przeprawa północnej części Warszawy, która nie jest już w stanie przenieść tak dużego natężenia ruchu. W godzinach szczytu porannego na lewy brzeg Wisły przejeżdża nim ponad 7 tys samochodów w ciągu godziny - to najwięcej ze wszystkich mostów w Warszawie.

Historia budowy mostu Północnego sięga roku 2004, kiedy to ówczesne władze ogłosiły konkurs na opracowanie koncepcji programowo-przestrzennej przyszłej przeprawy. Niestety ani ten ani kolejne konkursy i przetargi nie doprowadziły do rozpoczęcia prac budowlanych bo ich rozstrzygnięcia z powodu popełnionych przez urzędników błędów były unieważniane. W lipcu 2006 r komisarz Warszawy ogłosił kolejny przetarg na zaprojektowanie i wybudowanie trasy i mostu (formuła „zaprojektuj i buduj”). Złożone oferty zaszokowały cenami – najniższa opiewała na ponad 1,6 mld zł, czyli niemal trzykrotnie więcej niż zarezerwowano na ten cel w budżecie miasta. Prezydent Hanna Gronkiewicz-Waltz z tego powodu przetarg unieważniła. Władze miasta zdecydowały się na ogłoszenie dwóch postępowań – najpierw na projekt a potem na budowę. Odstąpienie w 2007 r. od koncepcji zamówienia w jednym przetargu dokumentacji projektowej wraz z realizacją prac budowlanych (“zaprojektuj i wybuduj”), pozwoliło miastu zaoszczędzić ponad 600 mln złotych. Taka jest bowiem różnicą pomiędzy najniższą ofertą, która wpłynęła w unieważnionym w styczniu 2007 r. przetargu na projekt i budowę trasy, a kosztem obecnie realizowanego projektu wraz z oddzielnie zleconymi pracami budowlanymi.

Wykonawcą dokumentacji projektowej pierwszego odcinka Trasy Mostu Północnego jest biuro projektowe Schüßler-Plan Ingenieurgesellschaft GmbH. Umowa na projekt mostu podpisana została w czerwcu 2007 r. i opiewała na kwotę 15,8 mln złotych. Dokładnie po roku, w czerwcu 2008 r. ogłoszony został przetarg mający wyłonić wykonawcę robót budowlanych.
Do końca maja 2009 gotowa będzie również dokumentacja projektowa kolejnego fragmentu Trasy Mostu Północnego - od węzła z ul. Pułkową do węzła przesiadkowego “Młociny”. Długość odcinka to ok. 1 km. Jeszcze w tym roku planowane jest podpisanie umowy na realizację robót budowlanych.

W budżecie miasta są także środki finansowe na zaprojektowanie oraz budowę odcinka Trasy Mostu Północnego od ul. Modlińskiej do ul. Płochocińskiej (długość 4,1 km).

W kolejnych etapach realizowane będą odcinki:

  • od węzła przesiadkowego „Młociny” do Trasy NS (długość ok. 1,5 km)
  • od ul. Płochocińskiej do granicy miasta w kierunku wschodniej obwodnicy (długość ok. 4,5 km)

 

Trasa Mostu Północnego ma docelowo połączyć Trasę NS ze wschodnią obwodnicą Warszawy.

 

http://mostpolnocny.warszawa.pl/wp-content/gallery/mapy/wd65bokm.jpg

http://mostpolnocny.warszawa.pl/wp-content/gallery/mapy/mapa_cala.jpg

http://mostpolnocny.warszawa.pl/wp-content/gallery/mapy/mapa_wezel_puakowa.jpg

http://mostpolnocny.warszawa.pl/wp-content/gallery/mapy/mapa_wezel_puakowa_zblizenie.jpg

http://mostpolnocny.warszawa.pl/wp-content/gallery/20770719_1/20110719_15_zabetonowany-odcinek-nurtowy-konstrukcji-m2.jpg

http://mostpolnocny.warszawa.pl/wp-content/gallery/20770719_1/20110719_11_montaz-desek-gzymsowych.jpg

http://mostpolnocny.warszawa.pl/wp-content/gallery/20110719_2/20110721_6_.jpg

http://mostpolnocny.warszawa.pl/wp-content/gallery/20110712_1/20110712_14_zbrojenie-odcinka-nurtowego-konstrukcji-m2.jpg

http://mostpolnocny.warszawa.pl/wp-content/gallery/20110822/20110822_3_wiadukt-wd48.jpg

http://mostpolnocny.warszawa.pl/wp-content/gallery/20110822/20110822_1_wiadukt-wd48.jpg

http://mostpolnocny.warszawa.pl/wp-content/gallery/20110930/20110930_4_wiadukt-wd65.jpg

źródło: mostpolnocny.warszawa.pl

 

 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »

Pismo do Sejmu RP w sprawie uprawnień budowlanych

Ranking pracodawców 2013

Firmy, które oferują praktyki

Portal Studentów Inżynierii Środowiska

Reklama