Wspierają:

     

 

 

 

Ostatnie Komentarze

Główna arrow Studia arrow Konkursy arrow Voucher dla Użytkowników studentbuduje.pl na pyszne.pl
       
Voucher dla Użytkowników studentbuduje.pl na pyszne.pl Utwórz PDF Drukuj
Redaktor: Administrator   
25.01.2015.

Student na polu walki, czyli jak przetrwać sesję
Studenci mawiają, że sesja to walka. Czasu zawsze okazuje się zbyt mało, a materiału do opanowania – zbyt dużo. Dlatego na czas zaliczeń i egzaminów warto znaleźć skuteczne sposoby na dobrą organizację czasu i pokonanie stresu.

Doświadczeni studenci mają już sprawdzone metody na gładkie przejście przez sesję. Przede wszystkim nauka powinna być bardziej efektywna. Aby wiedza szybko wchodziła do głowy, najlepiej pozbyć się czynników rozpraszających – wyłączyć muzykę, telewizor, komunikatory, zrobić porządek na biurku i w notatkach. Nauka w łóżku? To może kiepsko się skończyć, bo w stanie rozleniwienia i głębokiego relaksu łatwiej jest usnąć nad notatkami niż je sobie przyswoić. Rozsądniej więc powtarzać materiał na siedząco lub chodząc po pokoju. Naukę warto zaplanować wcześniej i stopniowo przerabiać kolejne partie – to najlepszy sposób na utrwalenie wiedzy.

 

Oddychaj spokojnie, czyli jak pokonać stres
Co przeszkadza w efektywnej nauce i zdawaniu egzaminów? Oczywiście nerwy, które często paraliżują i przyczyniają się do uczucia „pustki w głowie”. Jest kilka sposobów, żeby je ukoić. Przede wszystkim zdrowy sen, który powinien trwać 7-8 godzin, nawet w czasie sesji! Zarywanie nocy skutkuje zmęczeniem i słabszą koncentracją. Ponadto właśnie podczas snu utrwalają się przyswojone informacje. Kolejnym sposobem na walkę ze stresem jest aktywność fizyczna, gdyż ładuje akumulatory i daje siłę na kolejne długie godziny z nosem w książce. Gdy nadchodzi godzina zero, głos staje się słaby, a dłonie i kolana uparcie drżą, sprawdzonym patentem są ćwiczenia oddechowe. Już wykonanie kilkunastu głębokich wdechów i powolnych wydechów pomaga opanować nerwy i zebrać myśli.

Zdrowa dieta to podstawa
Nauka z pustym żołądkiem to nic przyjemnego. Dobre jedzenie jest jak wysokiej klasy paliwo, które daje studentowi siłę Supermana. Podstawą diety powinno być dobrej jakości mięso, tłuste ryby morskie (bogate w nienasycone kwasy tłuszczowe), orzechy (szczególnie włoskie), pestki dyni i słonecznika, pełne ziarna zbóż. Bogactwo witamin i minerałów zapewnią warzywa i owoce. W chwilach stresu wzrasta zapotrzebowanie na magnez, dlatego trzeba pomyśleć o jego uzupełnianiu. Świetnym źródłem jest ciemna czekolada, orzechy, warzywa strączkowe, awokado, banany. Uwaga! Kawa i alkohol wypłukują magnez z organizmu. O ile bez tej pierwszej czasem trudno przetrwać, alkohol lepiej odłożyć na czas hucznego oblewania zdanej sesji…

Najważniejsze, żeby posiłki były sycące i dodawały energii. Jednak jak tu myśleć o gotowaniu solidnych obiadów, gdy czasu tak mało? Jeśli mama nie zdąży dostarczyć słoików z domowymi pysznościami, świetnie sprawdzi się zamawianie jedzenia online, na przykład poprzez Pyszne.pl . Wybór ciepłych dań i zdrowych sałatek jest ogromny, a co najważniejsze – łatwy i szybki, czyli w sam raz na studenckie potrzeby.

 

 

 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »

Pismo do Sejmu RP w sprawie uprawnień budowlanych

Ranking pracodawców 2013

Firmy, które oferują praktyki

Portal Studentów Inżynierii Środowiska